
Styczeń 2023
W najnowszym wydaniu czasopisma Monitor Dyrektora Szkoły poruszamy temat kontroli. W aktualnej sytuacji formalnoprawnej polskiej oświaty niezwykle ważnym zadaniem, nałożonym na dyrektora jako obowiązek wynikający ze sprawowania funkcji kierowniczej w szkole lub placówce oraz z racji sprawowania nadzoru pedagogicznego w nowej formule, ale niestety niedocenianym i dosyć lakonicznie opisywanym w dostępnej literaturze, jest kontrola. Znaczenia i wartości prawidłowo oraz z rozmysłem realizowanej kontroli praktycznie nie da się przecenić. Jej wyniki mogą doskonale służyć zarówno do poprawy funkcjonowania szkoły lub placówki, jak i mieć istotny wpływ na wzrost jakości jej pracy. Niestety, kontrola jest często trywializowana i sprowadzana do prostych, mało znaczących czynności czy gestów, które nie wnoszą niczego istotnego do pracy placówki. Aktualne zasady nadzoru pedagogicznego usiłują to zmienić, zobowiązując dyrektora szkoły lub placówki do zaplanowania tematyki i terminów kontroli przestrzegania przepisów prawa przez nauczycieli, ale również pozostałych obszarów funkcjonowania szkoły, które wcześniej były nadzorowane poprzez proces ewaluacji wewnętrznej. Jak powinna wyglądać dobrze przeprowadzona kontrola? Zapraszamy do lektury!
- Michał Twardosz
- 18 stycznia 2023
- Marta Handzlik-Rosuł
- 18 stycznia 2023
- Redakcja
- 18 stycznia 2023
- Redakcja
- 18 stycznia 2023
- Redakcja
- 18 stycznia 2023
- Redakcja
- 18 stycznia 2023
- Jarosław Kordziński
- 18 stycznia 2023
- Anna Krawczyk
- 18 stycznia 2023