Zarządzenie Dyrektora Szkoły w sprawie dokonania zmian w planie finansowym
W listopadowym wydaniu czasopisma Monitor Dyrektora Szkoły mamy dla Ciebie temat Zintegrowanej Strategii Umiejętności. Odpowiadamy co to jest i jak wdrażać ją w szkole. Wdrażanie jej to jedno z podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022. Dowiesz się też, jakie jest 6 aspektów prowadzenia indywidualnego nauczania w szkole oraz przeczytasz o 10 zasadach planowania fundraisingu. Mamy też drugą część artykułu pt. “Kwalifikacje nauczycieli placówek oświatowych”. Skorzystaj z naszych sposobów na odczarowanie świetlicy szkolnej! Zapraszamy do lektury!
JAK PORADZIĆ SOBIE Z BRAKAMI KADROWYMI W SZKOLE?
Z brakami kadrowymi boryka się wiele jednostek oświaty. Przyczyną jest przeważnie brak pieniędzy na zatrudnienie nowych nauczycieli, a także niski poziom wynagrodzeń oferowanych kandydatom na wakujące stanowiska, zwłaszcza tym zaczynającym dopiero pracę w zawodzie nauczyciela. Jednostki oświaty muszą w związku z tym poradzić sobie z trudnym zadaniem zrealizowania nałożonych na nie zadań statutowych, działając w sytuacji ciągłego niedoboru pracowników. Jakimi narzędziami dysponują, by chociaż częściowo, ale w zgodzie z prawem, uporać się z tym problemem?
JAK WŁAŚCIWIE PRZYGOTOWAĆ PLAN FINANSOWY SZKOŁY NA NOWY ROK BUDŻETOWY?
Konieczność opracowania planu finansowego szkół, przedszkoli i placówek prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego jest konsekwencją zasad prowadzenia gospodarki finansowej takich podmiotów, należących do sektora finansów publicznych. W związku z tym podpowiadamy, jak dobrze i zgodnie z przepisami przygotować plan finansowy szkoły na nowy rok budżetowy.
MAMY DO NADROBIENIA WIĘCEJ NIŻ MATERIAŁ
Relacje nauczycieli z uczniami są naturalne w środowisku szkolnym. Ze względu na hierarchiczność tego układu właśnie nauczyciel ma największy wpływ na to, jakie one będą. Szczególnie teraz, po doświadczeniu nauczania zdalnego, bardzo wiele mówi się o relacjach nauczyciela z uczniami i konieczności ich odbudowania. Co jednak dokładnie za tym stoi? Dlaczego tak ważne jest pielęgnowanie relacji? Czy i na co relacje nauczycieli z uczniami mają wpływ? Jak się okazuje, jakość tych relacji warunkuje bardzo wiele aspektów funkcjonowania środowiska szkolnego.
Zawartość dostępna online
Narzędziownia
Zarządzenie Dyrektora Szkoły w sprawie dokonania zmian w planie finansowym
Upoważnienie do zmian w planie finansowym
Z życia szkoły
Mamy do nadrobienia więcej niż materiał
Sposoby na odczarowanie świetlicy szkolnej z praktyki wychowawczyni
Dyrektor i finanse
Jak właściwie przygotować plan finansowy szkoły na nowy rok budżetowy?
Pod paragrafem
6 aspektów prowadzenia indywidualnego nauczania w szkole
W kadrze dyrektora
Jak poradzić sobie z brakami kadrowymi w szkole?
Jak wdrażać Zintegrowaną Strategię Umiejętności w szkole?
Temat numeru
Zmiany w formule egzaminacyjnej w roku szkolnym 2021/2022
Case study
Kwalifikacje nauczycieli placówek oświatowych cz. 2
Fundraising
10 zasad planowania fundraisingu
Pedagogiczny niezbędnik dyrektora
Dyrektor organizatorem pomocy psychologiczno--pedagogicznej