Zintegrowana Strategia Umiejętności
Bazując na wynikach badań przeprowadzonych przez IBE w kwestii wykluczenia społecznego ze względu na postęp gospodarczy, technologiczny, cyfryzację, globalizację oraz starzejące się społeczeństwo, a także uwzględniając rekomendacje raportu Strategia Umiejętności OECD: Polska oraz założenia Nowego Europejskiego Programu na rzecz Umiejętności – opracowano dokument pod nazwą Zintegrowana Strategia Umiejętności. Co więcej, stał się on jednym z podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022, a jego wdrażanie obejmuje rozwój umiejętności zawodowych w edukacji formalnej i pozaformalnej, w tym uczeniu się dorosłych, w następujących obszarach:
- umiejętności podstawowe, przekrojowe i zawodowe dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych,
- rozwijanie umiejętności w edukacji formalnej – kadry zarządzające,
- rozwijanie umiejętności w edukacji formalnej – kadry
- uczące,
- rozwijanie umiejętności poza edukacją formalną,
- rozwijanie i wykorzystanie umiejętności w miejscu pracy,
- doradztwo zawodowe,
- współpraca pracodawców z edukacją formalną i pozaformalną,
- planowanie uczenia się przez całe życie i potwierdzanie umiejętności.
Zarówno w Europie, jak i w Polsce uznano, że wymienione umiejętności należą do kluczowych czynników wpływających na poziom życia społeczno-gospodarczego w XXI wieku. Co ważniejsze – niewdrażanie ich, tak w obszarze edukacji, jak i później w gospodarce, spowoduje przyrost liczby osób, którym grozić będzie wykluczenie społeczne, a spowolniony postęp technologiczny zahamuje wzrost gospodarczy. W efekc...
TA CZĘŚĆ SERWISU DOSTĘPNA JEST TYLKO DLA PRENUMERATORÓW.

Dołącz do 8000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania placówką i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.