Zaledwie 4% młodych Polaków widzi zawód nauczyciela jako swoją wymarzoną karierę, choć aż 81% ma doświadczenie w nauczaniu.
Kluczowym wnioskiem opracowanego raportu „Nauczyciel_ka 2040”,
który opracowała Fundacja Teach for Poland, we współpracy z Fundacją Stocznia, nie jest brak chęci młodych ludzi do bycia nauczycielami, ale brak odpowiednich warunków, które przyciągnęłyby nowe talenty do edukacji. Rozmawiamy z Katarzyną Nabrdalik – CEO Fundacji Tech for Poland oraz z Martą Michalską – psycholożką i specjalistka ds. wsparcia rozwoju eduliderów w Teach for Poland i Weroniką Chabierą, 24-letnią nauczycielką języka polskiego w szkole.
Dział: Okiem praktyka — wywiad
W dobie dynamicznych zmian technologicznych i społecznych edukacja musi nadążać za nowymi wymaganiami rynku pracy i życia codziennego. Jakie kompetencje będą kluczowe w nadchodzących latach? Czy obecny system nauczania sprzyja ich rozwijaniu? O tym rozmawiamy z Karoliną Pol – dyrektorką Niepublicznego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli EduKaPol Szkolenia, ekspertką ds. edukacji, trenerką nauczycieli i propagatorką nowoczesnych metod nauczania.
Jak wygląda współczesny rynek edukacyjny w Polsce? Dlaczego rola dyrektora placówki oświatowej wykracza dziś daleko poza zarządzanie administracyjne? W rozmowie z Angeliką Chimkowską, ekspertką w budowaniu strategii wizerunkowych, rozmawiamy o tym, jak placówki edukacyjne mogą wyróżnić się na coraz bardziej konkurencyjnym rynku, jak budować swoją reputację oraz dlaczego dyrektorzy powinni stawiać na partnerskie podejście w dynamicznie zmieniającym się środowisku edukacyjnym. To spojrzenie na edukację jako przestrzeń, w której zarządzanie i wizerunek odgrywają kluczową rolę.