Dlaczego warto zadbać o właściwą edukację muzyczną w szkole?
Temat sto osiemnastego wydania czasopisma Monitor Dyrektora Szkoły brzmi "O czym należy pamiętać w drugim półroczu oraz jak przeprowadzić efektywną analizę pracy szkoły na kolejny rok szkolny?". Pierwsze półrocze biężacego roku szkolnego zostało przekroczone. Jest to doskonała okazja do dokonania stosownych analiz, na podstawie których skorygujesz i zaplanujesz niezbędne działania w drugim półroczu. W rozmowie z Tomaszem Rożkiem, założycielem fundacji Nauka. To lubię, poruszamy temat popularyzowania w szkole wartości rzetelnej wiedzy naukowej opartej na sprawdzonych źródłach. Zapraszamy do lektury!
ZARZĄDZANIE PARTYCYPACYJNE
Szkoła, jak żadna inna organizacja, szczególnie potrzebuje współpracy. Myślenie o tym, że można uczyć skutecznie, ograniczając się do potrzeb pracy w ramach swojego przedmiotu, jest błędem. Podobnie błędne jest myślenie, że szkołą można zarządzać jednoosobowo. Tu również potrzebne są zespół i współpraca. Optymalny jest model kierowania nazywany zarządzaniem partycypacyjnym.
WŁAŚCIWA EDUKACJA MUZYCZNA W SZKOLE
Czy można wyobrazić sobie życie bez muzyki? Czy można byłoby ją czymś zastąpić? Czy pustkę po niej dałoby się czymś wypełnić? Odpowiedź na każde z postawionych pytań jest jednoznaczna: nie. Powodem, dla którego tak wielu z nas inicjuje kontakt z muzyką, jest fakt, że potrafi ona wzbudzać głębokie i silne emocje oraz że może je za nas wyrażać w formie pozawerbalnej. Dlaczego należy zadbać o realizację tego przedmiotu na wszystkich etapach edukacyjnych? Odpowiadając na te pytania i postulując znaczącą wartość tego przedmiotu, wskazujemy szereg korzyści, jakie niesie za sobą edukacja muzyczna.
PRZEGLĄD TECHNICZNY I SANITARNY BUDYNKU
Artykuł 62 prawa budowlanego określa wymaganie poddawania obiektów budowlanych kontroli przez właściciela lub zarządcę. W przypadku nieruchomości szkół samorządowych obowiązek ten spoczywa zatem na dyrektorze wyłącznie wtedy, gdy budynek szkoły został jej oddany w trwały zarząd. Należy pamiętać o przeprowadzeniu kontroli raz w roku. Powinna ona obejmować m.in. elementy budynku narażone na szkodliwy wpływ czynników atmosferycznych.
Zawartość dostępna online
Edukacyjne inspiracje
Dlaczego warto zadbać o właściwą edukację muzyczną w szkole?
Kalendarium
Kalendarium luty 2022
Narzędziownia
Arkusz kontrolny realizacji zajęć stanowiących formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Otwarty dostęp
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole
Temat numeru
O czym należy pamiętać w drugim półroczu oraz jak przeprowadzić efektywną analizę pracy szkoły na kolejny rok szkolny?
Twarzą w twarz
Jak popularyzować w szkole wartość rzetelnej wiedzy naukowej opartej na sprawdzonych źródłach?
W kadrze dyrektora
W jaki sposób dokonywać oceny pracy pracowników niepedagogicznych?
Współpraca z...
Obsługa szkoły – czyli jakie wsparcie powinien zapewnić samorząd jednostce oświaty?
Zarządzanie placówką szkolną
Przegląd techniczny i sanitarny budynku – praktyczna checklista
Jak postępować w czasie kontroli związanej ze sprawowaniem nadzoru pedagogicznego?
Zarządzanie partycypacyjne w placówkach oświatowych
Case study
Trudności, wątpliwości i najczęstsze błędy związane z kwestiami kadrowymi dyrekcji
Czy prawo dopuszcza możliwość zawieszenia postępowania w sprawie awansu zawodowego nauczyciela?
Fundraising
6 najczęstszych błędów w fundraisingu