Każdemu człowiekowi zdarzają się większe lub mniejsze porażki spotykające go w różnych momentach życia. Uczniowie i studenci przeżywają „oblane” sprawdziany, w sferę towarzyską wpisane jest popełnianie drobnych lub katastrofalnych gaf, przez własną nieudolność ludzie tracą cenne wartości (pracę, rodzinę lub spokój). Czasami są to niepowodzenia innych, bliskich osób czy grup społecznych, z którymi się identyfikujemy.
Dział: Pracownia rozwoju zawodowego
Jedną z najbardziej przydatnych i jednocześnie wymaganych umiejętności u dyrektora szkoły jest ta związana ze skutecznym podejmowaniem decyzji. Warto podkreślić, że każdorazowe podjęcie decyzji powinno być poprzedzone analizą i rozważaniami pomagającymi wybrać takie metody działania, które w obliczu posiadanych środków (zasoby ludzkie, materialne, obowiązujące przepisy) pozwolą osiągnąć zamierzone cele, nie tyko doraźne, ale i dalekosiężne.
Każdy dyrektor dąży do tego, by działać skutecznie. A chcąc z powodzeniem wykonywać powierzone zadania, należy podjąć pracę nad sobą i kształtować pewne nawyki, które pomogą nam odnieść sukces.
Osobą, która powinna być najbardziej wartościowym mecenasem skutecznych działań marketingowych szkoły, jest przede wszystkim jej dyrektor. Dyrektor sam w sobie jest swoistym znakiem szkoły.
Jednym z głównych zadań realizowanych w szkole jest wszechstronne rozwijanie ucznia, dostarczanie takich bodźców i treści, a także organizowanie takich sytuacji dydaktyczno-wychowawczych, które wyzwalają jego aktywność własną. W artykule podpowiemy, w jaki sposób wpływać odpowiednio na ucznia, który wykazuje ponadprzeciętne zdolności.
Każdego z nas coś wyróżnia na tle innych osób, każdy ma inne umiejętności, talenty, silne strony, każdy jest wyjątkowy. Poznanie ich może sprawić, że będziemy wiedzieli, w jakim kierunku powinniśmy podążać, by osiągać najlepsze efekty. Opiszemy, jak należy to zrobić.
Od kilku lat mindfulness, czyli uważność, robi nie tylko w Polsce zawrotną karierę. I trudno się dziwić, bo lista korzyści płynących z treningu jest długa – pomaga radzić sobie ze stresem, uszczęśliwia, poprawia koncentrację i inne funkcje poznawcze, pozwala pogłębić nasze relacje z innymi, a nawet może być metodą terapeutyczną. Tylko czym tak naprawdę jest mindfulness i jak można się tego nauczyć?
Szczególnie dzisiaj, kiedy świat stale dynamicznie się zmienia, a oświata wraz z nim, niezbędne jest zapewnienie nauczycielkom i nauczycielom możliwości skutecznego, efektywnego podnoszenia i uzupełniania kwalifikacji zawodowych. Można powiedzieć, że każdy rok przynosi w edukacji i wychowaniu – nieustannie rozwijających się dyscyplinach – nowe odkrycia, rekomendacje i trendy, dzięki czemu dysponujemy znacznie większym arsenałem skutecznych metod edukacyjnych i wychowawczych, które trzeba na bieżąco śledzić.
Konflikt jest zjawiskiem naturalnym, niejako wpisanym w ludzką naturę oraz życie społeczne. Sytuacje konfliktowe pojawiają się w każdej grupie społecznej. Dotyczą one różnic lub sprzecznych celów, wartości.
Chociaż mamy dostęp do wielu udogodnień – automatycznych sprzętów domowych, szybkich środków transportu, telefonów, internetu i innych wynalazków, które w założeniu miały pomóc zaoszczędzić nam czas i zmniejszyć ilość pracy, jesteśmy coraz bardziej zabiegani i zajęci różnymi obowiązkami. Aby wszystko ułożyć w zgraną całość, przydałaby się jakaś super-moc, np. umiejętność efektywnego zarządzania czasem.