Wartościowanie wiedzy i postępów uczniów w skali stopniowej nie jest doskonałą metodą, wzbudza bowiem sporo kontrowersji i wywołuje poczucie krzywdy u uczniów i ich rodziców. Strach przed negatywną oceną jest też najczęstszą przyczyną zniechęcenia uczniów do nauczycieli i szkoły.
Dział: Bliżej pokolenia Z
Trzeci poniedziałek stycznia jest uznawany za najbardziej depresyjny dzień w roku (ang. Blue Monday). Mówmy naszym uczniom, że nie muszą się mierzyć z problemami w pojedynkę. Pokażmy, że w każdej sytuacji mogą liczyć na wsparcie ze strony dorosłych.
Początek roku szkolnego, zwłaszcza w szkołach ponadpodstawowych, wywołał wiele zmian i spowodował mnogość dyskusji dotyczących rezultatów pojawienia się w tego typu placówkach przedstawicieli dwóch, a nawet trzech roczników. I choć administracja rządowa podkreślała, że przecież ogólna liczba uczniów się nie zwiększyła, a nawet – co potwierdzają statystki – w ciągu ostatnich lat zmniejszyła się w sposób istotny, nie zmienia to faktu, że omawiane zjawisko dotyczy w sposób szczególny pewnej grupy szkół i to właśnie sytuacją tych placówek warto się zająć.
Z pozoru mogą wydawać się zabawne, jednak niezbyt mądre, a często stanowią poważne zagrożenie dla zdrowia, a nawet życia. Czym są internetowe wyzwania i co na ich temat powinni wiedzieć dyrektorzy szkół?