Wprawdzie ustawodawca nie określił żadnym przepisem, kiedy i jak często należy się z tego obowiązku wywiązywać, jednak co do zasady ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej – traktowana jako (auto)ewaluacja wewnętrzna podjętych oddziaływań – powinna odbywać się dwa razy w roku szkolnym:
- po pierwszym półroczu – na tym etapie w celu zaplanowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej w drugim semestrze,
- na zakończenie roku szkolnego – na tym etapie w celu podsumowania całorocznej pracy z uczniem i podjęcia decyzji co do organizacji dla niego pomocy psychologiczno-pedagogicznej w następnym roku szkolnym.
Poniżej przedstawiono przykłady nieprawidłowości popełniane w tym obszarze wraz z odwołaniem się do konkretnych przepisów ww. rozporządzenia, które o tym świadczą.
Brak oceny efektywności każdej z form udzielanej pomocy
Kasia – z dysleksją rozwojową – bierze udział w zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych oraz rozwijających umiejętności uczenia się. Co dwa tygodnie, ze względu na problemy rodzinne, ma też indywidualne konsultacje z pedagogiem szkolnym, który jako jedyny dokonał oceny efektywności pomocy udzielanej Kasi.
Bartek – na pods...
TA CZĘŚĆ SERWISU DOSTĘPNA JEST TYLKO DLA PRENUMERATORÓW.

Dołącz do 8000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania placówką i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.