Okazuje się, że współcześnie dzieci mierzą się z wieloma trudnościami o podłożu sensorycznym. Diagnozuje się u nich nadwrażliwość na hałas, światło czy przetrwałe odruchy wczesnodziecięce. Wszystkie te kwestie wpływają na pojawienie się problemów z koncentracją, skupieniem się na zadaniach, szybką przerzutnością uwagi z jednej aktywności na kolejną. Poza tym widoczne stają się takie problemy, jak: brak umiejętności w zakresie rozumienia dłuższych komunikatów i instrukcji werbalnych przekazywanych przez nauczyciela czy problem z zapamiętywaniem.
Nauczyciele nie zawsze są świadomi tego, że można dość znacznie poprawić funkcjonowanie dziecka poprzez wprowadzenie drobnych zmian i ulepszeń w klasie szkolnej. W tym artykule zastanowimy się, co można wprowadzić do pomieszczenia, jakie elementy są kluczowe dla rozwoju dziecka, a z czego należy natychmiast zrezygnować.
Na samym początku warto zastanowić się nad tym, czym jest klasa przyjazna sensorycznie. Można stwierdzić, że jest to przestrzeń dostosowana do potrzeb dzieci z różnymi trudnościami. Głównym celem jej przygotowania jest zapewnienie uczniom sprzyjających warunków do rozwoju i funkcjonowania, zapewnienie miejsca, w którym dziecko może się wyregulować, zapanować nad swoimi emocjami, być w stanie skupić się na omawianych zagadnieniach. A jednocześnie to taka przestrzeń, która nikogo nie wyklucza, która uwzględnia potrzeby każdego dziecka. Taka klasa daje więc możliwość wyrównywania szans edukacyjnych i zapewnia komfortowe warunki do nauki ws...
TA CZĘŚĆ SERWISU DOSTĘPNA JEST TYLKO DLA PRENUMERATORÓW.
Dołącz do 8000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania placówką i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.