Głównym zadaniem dyrektora jest stworzenie odpowiednich warunków do działalności dydaktycznej, opiekuńczej i wychowawczej placówki. Warto jednak zwrócić uwagę na to, iż pojęcie „odpowiednich warunków” jest niezwykle obszerne i niesie za sobą bezmiar problemów do rozwiązywania każdego dnia.
Jednym z naczelnych problemów, z jakimi mierzy się dyrektor, jest zapewnienie dzieciom oraz pracownikom bezpiecznych i higienicznych warunków pracy i nauki. Wiąże się to z koniecznością utrzymania budynku i terenów przyległych w odpowiednim stanie, zapewnienia właściwej temperatury w pomieszczeniach, należytego stanu infrastruktury sanitarnej czy nawet odpowiedniego oświetlenia sal. Kolejną kwestią jest higiena pracy zarówno nauczycieli, jak i ich podopiecznych. Wymaga to właściwej organizacji zajęć, przerw między nimi, zapewnienia sprzętu i pomocy dydaktycznych. Wszystkie wymienione wyżej sprawy wiążą się bezpośrednio z jednym z największych wyzwań, jakim musi podołać dyrektor – z zaplanowaniem budżetu placówki. Trudno przewidzieć temperaturę powietrza zimą i związane z tym koszty opału, liczbę zepsutych krzeseł czy przepalonych świetlówek, ważne jest zatem, by myślenie dyrektora miało wymiar perspektywiczny i zakładało plan, który uwzględnia wszelkie sytuacje awaryjne.
Innym bardzo ważnym zadaniem dyrektora placówki oświatowej jest właściwa organizacja pracy wychowawców i nauczycieli z dziećmi. Sprawą nadrzędną jest bezpieczeństwo, tak więc przestrzeganie przez pracowników zasad związanych z bezpieczeńs...
TA CZĘŚĆ SERWISU DOSTĘPNA JEST TYLKO DLA PRENUMERATORÓW.

Dołącz do 8000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania placówką i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.