Narracja pozytywna we wzmocnieniu działań marketingowych szkoły – jak przygotować się do stworzenia nowej oferty edukacyjnej w dobie pandemii

Z życia szkoły

Czym jest narracja pozytywna, dlaczego ważne jest świadome dokonywanie analizy celów, do czego służy „drzewko ambitnych celów” i jak wykorzystać jego potencjał w warunkach szkolnych, aby przygotować się do efektywnego stworzenia nowej oferty edukacyjnej? Na te i inne pytania odpowiadamy w artykule.

Świat szkolnych potrzeb

Jedna z popularniejszych historii opowiadanych przez marketingowców mówi o firmie produkującej buty, która wysłała swojego przedstawiciela do Afryki, by zorganizował tam właściwą przestrzeń do sprzedaży jej produktów. Po tygodniu oddelegowany pracownik przysłał jednak rezygnację i dodał: „Tu nic się nie da zrobić, tu wszyscy chodzą na bosaka”. Właściciele firmy nie zrezygnowali z działania i zdecydowali się wysłać na Czarny Kontynent swojego kolejnego przedstawiciela – ten jeszcze tego samego wieczoru wysłał pełen entuzjazmu telegram: „Afryka jest wspaniała. Przed nami wielkie pole do działania. Dostrzegam nieograniczone pasmo sukcesów. Tu nikt nie nosi butów!!!”. Tak działa marketing: dostrzega możliwości, a potencjalne ograniczenia czy bariery przeinacza w cele rozwojowe. Co więcej, większość swoich działań skupia na tym, co może przynieść korzyści. Tak działa również narracja pozytywna. 
Świat dostarcza nam faktów, ale to my interpretujemy je jako ograniczenia lub szanse. Podobnie jak wiele dziedzin życia, również szkoły – nauczycieli i uczniów – dotknęła pandemia. W jakimś stopniu boimy się choroby oraz jej skutk...

TA CZĘŚĆ SERWISU DOSTĘPNA JEST TYLKO DLA PRENUMERATORÓW.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do materiałów
Zaloguj się

Dołącz do 8000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania placówką i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.

Otrzymuj co 2 miesiące gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.

1400 artykułów online
15 lat doświadczenia
Dostęp online i offline
143 numery archiwalne
900 dokumentów online
40 autorów – specjalistów
Monitor Dyrektora Szkoły • Prenumerata już od 399 zł/rok

Przypisy