Tym razem rzecz dotyczy częstego zjawiska, jakim jest nieumiejętność odróżniania form pomocy p-p od metod jej udzielania, którymi posługują się nauczyciele i specjaliści szkolni realizujący daną formę zajęć. W efekcie czego dochodzi zarówno do nieporozumień między szkołą a uczniami i rodzicami, jak również między szkołą i wizytatorami KO, którzy wytykają ten błąd w raportach pokontrolnych.
Ważne
Forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej to ogólny sposób, w jaki udzielana jest ta pomoc. Natomiast metoda to konkretny sposób, w jaki jest ta pomoc realizowana w danej formie na podstawie konkretnego podejścia teoretycznego i praktycznego. Innymi słowy, forma jest pojęciem szerszym, a metoda bardziej szczegółowym.
Gdzie znajduje się wykaz form pomocy p-p?
Rodzaje form pomocy psychologiczno-pedagogicznej zostały precyzyjnie określone w rozporządzeniu MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1798). Przedstawiony tam katalog zróżnicowany jest w zależności od tego, czy pomoc p-p ma być realizowana w przedszkolu, w szkole (w tym także...
TA CZĘŚĆ SERWISU DOSTĘPNA JEST TYLKO DLA PRENUMERATORÓW.
Dołącz do 8000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania placówką i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.