Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze
Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze sensu stricto realizowane są przez placówki oświatowe w oparciu o zapisy rozporządzenia MEN z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim. Są one organizowane dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim, które w ten sposób realizują obowiązek szkolny i nauki. Warunkiem koniecznym ich organizacji jest posiadanie przez ucznia lub wychowanka orzeczenia o potrzebie prowadzenia zajęć rewalidacyjno-wychowawczych wydanego przez zespół orzekający publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej. Organem, na którym ciąży obowiązek zorganizowania zajęć, jest dyrektor szkoły, do której uczeń uczęszcza.
W przypadku uczniów i wychowanków przebywających w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, ośrodkach rehabilitacyjno-wychowawczych, w domach pomocy społecznej i podmiotach leczniczych, a także w domu rodzinnym, zajęcia organizuje jednostka samorządu terytorialnego będąca dla nich organem prowadzącym. W tych przypadkach potrzebny jest wniosek kierownika jednostki lub rodziców albo opiekunów prawnych. Właściwość miejscową określa się poprzez miejsce położenia danego podmiotu albo miejsce zamieszkania rodziców lub prawnych opiekunów.
WAŻNE
Dzieci i młodzież, u...
TA CZĘŚĆ SERWISU DOSTĘPNA JEST TYLKO DLA PRENUMERATORÓW.
Dołącz do 8000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania placówką i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.