Rewalidacja i nauczanie indywidualne w szkołach

Otwarty dostęp Pomoc psychologiczna-pedagogiczna

Kolejny tekst minicyklu na temat opinii i orzeczeń wydawanych przez poradnie psychologiczno- -pedagogiczne poświęcamy zasadom dotyczącym organizacji zajęć rewalidacyjnych i nauczania indywidualnego.

Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze

Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze sensu stricto realizowane są przez placówki oświatowe w oparciu o zapisy rozporządzenia MEN z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim. Są one organizowane dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim, które w ten sposób realizują obowiązek szkolny i nauki. Warunkiem koniecznym ich organizacji jest posiadanie przez ucznia lub wychowanka orzeczenia o potrzebie prowadzenia zajęć rewalidacyjno-wychowawczych wydanego przez zespół orzekający publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej. Organem, na którym ciąży obowiązek zorganizowania zajęć, jest dyrektor szkoły, do której uczeń uczęszcza. 
W przypadku uczniów i wychowanków przebywających w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, ośrodkach rehabilitacyjno-wychowawczych, w domach pomocy społecznej i podmiotach leczniczych, a także w domu rodzinnym, zajęcia organizuje jednostka samorządu terytorialnego będąca dla nich organem prowadzącym. W tych przypadkach potrzebny jest wniosek kierownika jednostki lub rodziców albo opiekunów prawnych. Właściwość miejscową określa się poprzez miejsce położenia danego podmiotu albo miejsce zamieszkania rodziców lub prawnych opiekunów.

WAŻNE
Dzieci i młodzież, u...

TA CZĘŚĆ SERWISU DOSTĘPNA JEST TYLKO DLA PRENUMERATORÓW.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do materiałów
Zaloguj się

Przypisy