Informowanie rodziców o rozwoju ucznia

Z życia szkoły

Rozwój uczniów jest dla oświaty najistotniejszym zagadnieniem, a wiedza o jego przebiegu – kluczowa dla ich rodziców. Informowanie rodziców o tym, jakie są możliwości szkoły w zakresie wspierania rozwoju jej uczniów, odbywa się na kilku poziomach: od opinii o placówce poczynając, a na informowaniu o procesie rozwoju konkretnych wychowanków kończąc.

Celowa, systematyczna i konsekwentna praca mająca na celu wspieranie rozwoju każdego dziecka jest jednym z kluczowych zadań, jakie stoją przed szkołą i nauczycielami. Mówi o tym wprost art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela, informując, że każdy nauczyciel obowiązany jest wspierać każdego ucznia w jego rozwoju. Wspomina też o tym rozporządzenie MEN z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek: „Planowanie i organizacja procesów edukacyjnych w szkole lub placówce służy rozwojowi uczniów”. Z kolei podstawy programowe kształcenia ogólnego zakładają, że najważniejszym celem kształcenia w szkole podstawowej jest dbałość o integralny rozwój biologiczny, poznawczy, emocjonalny, społeczny i moralny ucznia.
Rozwój ucznia jest dla oświaty zagadnieniem kluczowym. Rodzice w sposób oczywisty są zainteresowani tym, w jaki sposób placówka...

TA CZĘŚĆ SERWISU DOSTĘPNA JEST TYLKO DLA PRENUMERATORÓW.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do materiałów
Zaloguj się

Dołącz do 8000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania placówką i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.

Otrzymuj co 2 miesiące gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.

1400 artykułów online
15 lat doświadczenia
Dostęp online i offline
143 numery archiwalne
900 dokumentów online
40 autorów – specjalistów
Monitor Dyrektora Szkoły • Prenumerata już od 399 zł/rok

Przypisy