Celowa, systematyczna i konsekwentna praca mająca na celu wspieranie rozwoju każdego dziecka jest jednym z kluczowych zadań, jakie stoją przed szkołą i nauczycielami. Mówi o tym wprost art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela, informując, że każdy nauczyciel obowiązany jest wspierać każdego ucznia w jego rozwoju. Wspomina też o tym rozporządzenie MEN z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek: „Planowanie i organizacja procesów edukacyjnych w szkole lub placówce służy rozwojowi uczniów”. Z kolei podstawy programowe kształcenia ogólnego zakładają, że najważniejszym celem kształcenia w szkole podstawowej jest dbałość o integralny rozwój biologiczny, poznawczy, emocjonalny, społeczny i moralny ucznia.
Rozwój ucznia jest dla oświaty zagadnieniem kluczowym. Rodzice w sposób oczywisty są zainteresowani tym, w jaki sposób placówka...
TA CZĘŚĆ SERWISU DOSTĘPNA JEST TYLKO DLA PRENUMERATORÓW.
Dołącz do 8000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania placówką i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.