Celowa, systematyczna i konsekwentna praca mająca na celu wspieranie rozwoju każdego dziecka jest jednym z kluczowych zadań, jakie stoją przed szkołą i nauczycielami. Mówi o tym wprost art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela, informując, że każdy nauczyciel obowiązany jest wspierać każdego ucznia w jego rozwoju. Wspomina też o tym rozporządzenie MEN z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek: „Planowanie i organizacja procesów edukacyjnych w szkole lub placówce służy rozwojowi uczniów”. Z kolei podstawy programowe kształcenia ogólnego zakładają, że najważniejszym celem kształcenia w szkole podstawowej jest dbałość o integralny rozwój biologiczny, poznawczy, emocjonalny, społeczny i moralny ucznia.
Rozwój ucznia jest dla oświaty zagadnieniem kluczowym. Rodzice w sposób oczywisty są zainteresowani tym, w jaki sposób placówka...
Informowanie rodziców o rozwoju ucznia
Rozwój uczniów jest dla oświaty najistotniejszym zagadnieniem, a wiedza o jego przebiegu – kluczowa dla ich rodziców. Informowanie rodziców o tym, jakie są możliwości szkoły w zakresie wspierania rozwoju jej uczniów, odbywa się na kilku poziomach: od opinii o placówce poczynając, a na informowaniu o procesie rozwoju konkretnych wychowanków kończąc.
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do materiałów
Zaloguj się