Utworzony został zespół do spraw analizy dokumentacji, przeprowadzana jest analiza ryzyk i każdy dokument szkolny jest oceniany przede wszystkim pod kątem jego zgodności z prawem, ale również przydatności, jeżeli konkretna podstawa prawna do przyjęcia danego dokumentu nie może być wskazana, ale z różnych przyczyn warto go pozostawić w obrocie prawnym w szkole. Pierwszym pytaniem, jakie można sobie postawić, jest pytanie o to, jaka właściwie dokumentacja w danej szkole funkcjonuje, jak to ustalić.
Dział: Kontrola zarządcza
Analiza możliwości realizacji każdego celu postawionego przed jednostką i wyznaczonego w ramach procedury kontroli zarządczej musi uwzględniać analizę ryzyk dla realizacji tego celu, czyli zagrożeń, które mogą spowodować, że cel nie zostanie zrealizowany. W przypadku jednostek organizacyjnych systemu oświaty i celu w postaci ograniczenia dokumentacji szkolnej również daje się wskazać ryzyka, których wystąpienie spowoduje, że likwidacja konkretnej dokumentacji nie będzie możliwa.
Ministerstwo Edukacji i Nauki skierowało do dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek pismo nr DKO-WNP.4092.108.2021.EL, w którym zwrócono uwagę, iż ministerstwo podjęło działania ukierunkowane na „odbiurokratyzowanie” szkół i placówek.