Dział: Case study
.
Miesiące marzec i kwiecień to rokrocznie czas przygotowywania w szkołach publicznych każdego typu arkuszy organizacji na następny rok szkolny. W kwietniu 2022 roku należy kończyć prace nad zatwierdzaniem arkusza organizacji szkoły na rok szkolny 2022/2023. Zagadnienie to budzi spore wątpliwości, dlatego pokonujemy trudności i rozwiewamy wątpliwości związane z tworzeniem i zmienianiem w trakcie roku szkolnego arkuszy organizacji szkół.
Zgodnie z przepisami Karty Nauczyciela niezłożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego lub egzaminacyjnego w roku uzyskania pozytywnej oceny dorobku zawodowego za okres stażu zobowiązuje do odbywania go w pełnym wymiarze. Jak jednak prawo precyzuje kwestię niemożności złożenia przez nauczyciela wniosku ze względu na stan zdrowia? Czy możliwe jest wówczas zawieszenie postępowania awansowego?
Ruchy kadrowe w oświacie to temat niezwykle nurtujący dyrektorów placówek zarówno publicznych, jak i niepublicznych. W kolejnej odsłonie cyklu Case study rozwiewamy wątpliwości związane z sytuacją kadrową nauczycieli.
Ruchy kadrowe w oświacie to temat niezwykle nurtujący dyrektorów placówek zarówno publicznych, jak i niepublicznych. W kolejnej odsłonie cyklu Case study rozwiewamy wątpliwości związane z sytuacją kadrową nauczycieli.
Kwestie kwalifikacyjne cieszą się największym zainteresowaniem wśród kadry zarządzającej placówkami oświatowymi. Kontynuujemy więc temat i na kolejnych przykładach omawiamy wybrane kwestie z zakresu zatrudniania nauczycieli posiadających rozmaite kwalifikacje.
Początek roku szkolnego to czas rozważań nad kwalifikacjami nauczycieli placówek oświatowych. W kolejnej odsłonie cyklu Case study rozwiewamy zatem trudności i wątpliwości dotyczące kwestii zatrudniania nauczycieli posiadających rozmaite kwalifikacje.
Początek roku szkolnego to czas rozpoczynania staży w ramach procedury awansu zawodowego. Nim zajmiemy się związanymi z tym trudnościami i wątpliwościami, przypomnijmy pokrótce, jak rozpoczyna się procedurę awansową.