1. Przypadek
Pytanie: Na jakiej podstawie powinien być klasyfikowany i oceniany uczeń klasy III szkoły podstawowej, który realizuje indywidualny tok nauki? Czy w klasie III szkoły podstawowej również powinien on mieć egzaminy klasyfikacyjne? Co z ocenianiem bieżącym?
Odpowiedź: Uczeń realizujący indywidualny tok nauki jest klasyfikowany na podstawie egzaminów klasyfikacyjnych na każdym etapie edukacyjnym i w każdym typie szkoły, czyli także na etapie edukacji wczesnoszkolnej w szkole podstawowej.
Przepisy określają, że uczeń realizujący indywidualny tok nauki kształci się według systemu innego niż udział w obowiązkowych zajęciach edukacyjnych w zakresie jednego, kilku lub wszystkich obowiązujących zajęć edukacyjnych przewidzianych w tygodniowym rozkładzie zajęć dla danej klasy, a uczeń objęty indywidualnym tokiem nauki może realizować w ciągu jednego roku szkolnego program nauczania z zakresu dwóch lub więcej klas i może być klasyfikowany i promowany w czasie całego roku szkolnego.
Z uwagi na to, że uczeń realizujący indywidualny tok nauki kształci się według systemu innego niż udział w obowiązkowych zajęciach edukacyjnych i jest klasyfikowany na podstawie egzaminów klasyfikacyjnych, uznajemy, że uczeń realizujący indywidualny tok nauki nie podlega ocenianiu bieżącemu.
2 Przypadek
Pytanie: Na ile dni przed zebraniem rady pedagogicznej klasyfikacyjnej należy wystawić uczniom oceny roczne?
Odpowiedź: Roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne, a roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania – wychowawca oddziału po zasięgnięciu op...